Van concept naar logo in 3 dagen
Een logo is veel meer dan alleen een symbool, het is namelijk je gezicht van je merk en dus een sterk communicatiemiddel. Een logo heeft een grote impact op je bedrijf en succes dit geldt voor bestaande merken maar ook veel startende merken.
Voordat ik begin met ontwerpen van je logo, wil ik altijd eerst een kennismakingsgesprek. Waarom? Het is essentieel om een duidelijk beeld te krijgen van jouw onderneming zoals wat je visie en missie is, en wat is je doelgroep? Wat zijn de kernwaarden en unieke eigenschappen van je bedrijf? Ik stel deze vragen zodat ik een juiste stijl voor je logo kan bepalen.
Vervolgens ga ik kijken naar de kleuren. Kleur speelt een cruciale rol in de perceptie van jouw logo. Kies kleuren die passen bij de emoties die u wilt overbrengen, dit doe ik op basis van kleurenpsychologie. Het lettertype moet leesbaar zijn en passen bij de stijl van je merk.
Het ontwerpen van een logo vereist zorgvuldige planning, creativiteit en aandacht voor detail. Een goed ontworpen logo versterkt de merkidentiteit en maakt een blijvende indruk op je doelgroep.